Followers

Monday 4 July 2011

Aku dan mereka....

Mane2 couple yg baru kawen pasti mahukan permata hati tanda cinta. Tp xtau la pada era skarang yg msg2 laki bini bz kejar cita2 msg2 sampai siap plan nk ank tahun bila dsbgnya. Aku msh dlm kategori konservatif, excited nkkn hasil 'kacukan' kami laki bini.. Kalau boleh secpt kilat kakakkaa...

2 bulan lps kawen, aku berpeluang ikut hb blaya slama 2 bulan lps boss bg cuti tanpa gaji. FYI, boss aku antara manusia paling bertimbang rasa kt planet ni walaupun berlainan bangsa (sementalah aku merupakan staff melayu pertama kt opis tu). Dari aku la dia mula men'jinak'kan diri berbahasa melayu walaupun msh pekat pelat cinanye hahahha.. Tks very much my dear x-boss. Berbalik pd 'pengembaraan' aku, ikut nek kpl merupakan pengalaman yg xkan aku lupakan.. Seronok, seriau, gayat, jakun dan sbgnya lengkap mengisi hati. Lautan terbentang luas dgn alunan kpl dipukul ombak cukup buat aku serik nk naik lagi.. Xsggp aku menahan mabuk laut smpaikn menu2 lazat yg dihidang chef kt kpl, xteringin aku nk menjamahnya. Jgn kate aku, rupe2nye kate hb, msh ade lg ank kpl yg sampai merangkak masuk k kabin msg2 sbb xthn mabuk huhu... Tp, ade part yg sronok, bila kpl da berlabuh kt port sbb aku berpeluang jejakkan kaki k tmpt2 yg xpernah aku impikn nk pergi spt Barcelona, La Spezia, Mongkok, Pusan cume kt Jepun aku dpt tgk dr tgkp kpl j sbb ade ank kpl wat hal, smuggle pelarian huhu.. Xpsl2 kpl kami masuk berita kt tv Jepun. Kna banned lg huhu.. siut tul! At least aku ada pengalaman tu, korg ada??? Hahahahaa.. Jgn marah ha.

Balik dr kpl (hb msh di kpl), aku disahkan pregnen. Berita yg amat menggembirakn buat kami berdua tp tuk sementara sbb aku keguguran waktu kandungan berusia sebulan lbh (11 nov 2001). Sedih? Eh, mestilah.. dah la hb jauh di mata huhuhu... Sebbaik msh tggl kt umh mak, kalau x, lg sedih aku dibuatnye... Tp Alhamdulillah, rezki msh menyebelahi. Aku pregnen lg dan dijangka bersalin nov 2002. Syukur sgt2. Tambah hb ade di sisi di awal kehamilan, makin berbunga hati dan perasaan. Sape setuju kalau aku ckp time pregnen adalah time kite dilayan sperti puteri? Sbb itu lah yg aku rs spanjang tempoh kehamilan ank sulungku. Aku terharu dgn layanan hb dan sokongan kuarga di saat hb tiada di sisi dlm tempoh pertengahan kehamilan ku.. Alahan? Hmm.. Ank sulung ku xbyk meragam. 3 bulan pertama biasalah, muntah2, xlalu mkn but after that dah ok... Rs bersemangat j carry him in my tummy. Mother's instinct, aku dpt agak, bby 1st ni adalah boy. Gpun org keliling ckp muka aku berseri j during pregnancy. Aku x suke mekap, even lipstik or bedak, lgsg aku xpakai ms pregnan. Habit aku, lps solat maghrib, aku mesti tidur kejap.. every day mcm tu sampai la nk bersalin. Ckp hal bersalin, ha.. ade skit ngeri gak la pd aku.. kalau korg tau kembar darah, korg phm la maksud aku..


Xtahu dah bape bulan ms ni... Asalkan nmpk perut suda...

Alamak... bateri lappy dah kong... Nnti aku sambung balik la ye...FYI, aku dlm perjalanan k rmh mak ni, sj nk buang ms n mkn free kt sna hahahha.. Maklum la, aku ni kan 'rajin' msk kan bang kan (menjeling hb kt sbelah hehehe) - Adios amigos.. ^-^

No comments:

Post a Comment

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers