Followers

Sunday 19 June 2011

memori 'daun pisang'...

Tajuk jejiwang... Sbb?? Catchy la kekonon hahahahaha ~

FYI, aku ni dah nk celebrate 10 thn UlangTahunPerkahwinan ngn hubby tersayang pd 22hb Jun ni. Tak tau celebrate k x sbb da 9 kali yg lps, sekali j kitorg celebrate hr bertuah tu. Kerja hubby yg mmg bkn di darat jd salah 1 penyebab hr tersebut xbersambut. Kecik ati? Ade le jg sbb hubby aku ni bkn nye jns yg romantik sgt.. Romantik skit2 aje  :) ~ jd la kan ^__^.. Ms bercinta dulu, berjela2 surat (dah sama tebal ngn kamus dewan) dia anta siap ngn kaset lg. Dah kawin anak 2 ni, nk dpt kad ucapan sekeping (especially bila xde kt darat la) pun ssh nk nmpk bayang huhuhu... Xpelah.. yang penting dia sayang kt aku ngn ank2 habis2an..

Crita perkenalan kami very the sempoi.. Kenal online j. Dedulu kan meriah ngn MIRC.. Tp org dulu nyer chat xsama mcm org skarang. Dedulu lebih jujur dan telus (mcm slogan polis plak ;p).. Nick kami pun nk dkt2 sama. Aku guna 'gadis77', dia guna 'zali72'.. Rsnye kami sama2 desperate kut kakakakaka... Manakan x, aku ms tu dah 23thn, adik aku plk dah 'langkah bendul' aku, kan xptt tu kan kan. Yg hubby plk dia dah 28, jns yg mmg pemalu sgt2 n xde ms@brani nk dating.. 1st time kami jumpe kt Central Market j..Tu pn lps dah beberapa lama borak kt tel. Yg klakanya, dia yg dr Tanjung Malim, naik bas, dah sampai... Aku yg kt PJ, masih 'kroh kroh' kt umh... "Elok sgt la pangai pompuan ni" --> mgkn itu lah yg hubby ckp ms dia telefon tanye aku kt mane haha.. 1st impression aku tgk hubby, "Ya Allah... pehal mamat ni?? Rmbt pjg (bru turun kapal la katakan).. Badan kurus kering.. Mata merah.. Isap dadah k ape?" kakakkaa..Jahat kan fikiran aku. Nk buat camane, dah itu rupe hubby aku ms tu.. Tp 'mamat'@hubby aku ni mmg terbaik. Layan j karenah aku ajak men boling walaupun dia sblm ni tgk lane boling pun xpnh. Beberapa kali jumpa, last2 dia branikn jg luah isi hati dia, tu pun dlm komuter ms anta aku balik ke stesen Kg. Dato' Harun lps berbuka dan shopping baju raya bersama di KL. "I Love You" dibisikkan dlm keadaan klam kabut bila tren da btl2 sampai kt stesen.. Terdengar jelas suara dia menggeletar ms ayat tu dilafazkn. Aku balik rmh, walaupun berjalan kaki dlm beberapa ratus meter dr stesen, dgn senyum sengih dan rs melayang ~ wah, gitu!! Confirm la aku ngn dia berkasih.. Eh, tp jgn xtahu, aku da lawa tau lps abis skolah kakaka... Kalau x, xkn hubby xlena tido, xlalu mkn kalau xdenga suara aku kt telefon stiap hari. Bil sampai ribu riban lg... ahhaha.. dan aku rs, hubby aku luahkan perkataan tu segera bila aku gitau ada org nk masuk minang aku (ank pak imam asal dr Kelantan - xnk la aku..sesuka hati j nk bertunang ngn aku lps da sakit kan ati aku. Ko da terkena ngn ex girl fren ko 2 kali, baru ko nmpk kebaikan aku.. pigi dah!!)... 

Dipendekkan cerita... Lps 3 bln kenal2, kayakn Telekom dan bwk mak abah dia dtg beraya k rmh aku (siap bwkkn mercun sbg buah tgn ~ atas permintaan aku sndiri, kn raya... akakka) kami pun bertunang. Lps tu baru lah aku fhm keadaan keje dia yg sbena.. Excited la jgk sbb xpnh sumo idup aku knl n dpt naik kapal kargo.. Eh, nnti aku sambung la ek.. pnt la.. Lgpun aku takut pnt2 aku taip byk2 nih skali xleh nk post plk.. kan buang karen namanya kan kan.. Babai ^_^

2 comments:

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers