Followers

Wednesday 20 July 2011

Anak Oh Anak !

Ini anak sulungku, Zaid Zabidi. FYI, nama itu adalah pilihan dia sendiri ketika dia msh dlm kandungan. Xpercaya? Hehehe... Yg sbenanya ms pregnen kn dia aku da listdownkn senarai nama2 yg sesuai. Biasa la ibu ngandung, mesti ade sesi berkomunikasi ngn bby kan.. Aku sebut semua nama2 yg aku da pilihkn dan bila nama Zaid Zabidi kuar, dia tendang2 perut aku sbg respon. So, lekatlah nama tu kat dia :). Spt yg pernah aku tulis sblm ni (dlm post Aku Dan Mereka), dia ni sentimental dan cengeng. Tp dia juga penyayang dan klaka. Rsnya dia lah bby yg paling xbyk karenah smsa dlm perut dan juge smsa kecil..

FYI, aku masih bekerja slps melahirkan dia, jd dia dijaga oleh mak aku yg tggl xjauh dr rmh sewa aku. Hb aku terus blaya bebrapa bln lps aku hbis pantang, so aku lebih byk berdikari. Mgkn sbb tu Zaid xbyk ragam sampai posisi tidurnya pn xberubah dr mlm smpai k pg. Malah dia xmeragam mntk susu  pn.. Pagi2 kalau dikejutkn tuk di bawa k rumah mak (drive Wira dgn tgn disebelah pegang dia dan sbelah lg pegang stereng.. ala, rmh mak pun beberapa ratus meter j dr rmh sewa aku :P), dia xmenangis sgt. Malah senyuman dan ketawanya sentiasa jd bekal aku tuk k pejabat. Mmg dia anak yg baik ~ sebak pulak bila diingat balik.. memori indah yg mmbahagiakn.

Very beautiful, a heart of gold , trustworthy, an angel , perfect ---> ini  makna nama Shasmeen yg aku jumpe dlm internet ms ngandungkn dia. Dan inilah ank aku yg kedua, Shasmeen Nurfaiqa. Keletah, notty, comel atau lebih popular dikalangan pakcik makcik dia sbg 'Budak Gemuk'. Dia xla gemuk pn tp dikalangan sepupu2 yg lain, bdn dia agak bsr sikit :).... Aku agak tertekan skit ms ngandungkn Meen. Ragamnya lain mcm. Awal kehamilan, kalau ms Zaid aku suke mnm jus carrot susu ngn jus oren, ms Meen, aku suke mkn buah oren plk. Kebetulan ms tu Chinese New Year, so byk juga la oren yg aku bedal. Pastu aku suka dgn bunga2an sampai ke tahap sanggup mkn kelopak bunga ros yg ofismate bwk dr Cameron Highlands.. Giler ah tp ms tu mmg suke sgt dgn bunga. Ngandungkn Meen, aku suke bersolek.. G opis mesti pakai lipstik. Xpakai rs xbest j so dlm pale otak aku da dpt rs aku bakal dpt ank pompuan (wpun doc scan kate lelaki huhuhu). Dr pertengahan sampai ke peringkat akhir ngandung, mcm2 yg terjadi, siap kena chicken pox lg. Syukur aku dah 5 bulan ms tu, so doc ckp, xde pape yg perlu dirisaukan unless kandungan berusia 5 bulan k bwh bru ade komplikasi.. Yg paling sedih, time bersalin, hb aku msh atas kpl.. Dia cume dpt balik 2 3 hr lps tu... Jd la drpd xde lgsg kan.. :)

Kini 2 org bdk inilah yg jadi pelengkap kami sekeluarga. Dorg sama2 bijak, sama2 nakal, sama2 comel dan kdg2 sama2 degil. Zaid lebih berdikari berbanding Meen yg masih 'melekat' dgn aku sampaikan xboleh ditinggalkn lgsg walau dgn mak aku sendiri. Kalau ditinggalkn juge, hp aku pasti berbunyi selang stengah jam sbb dia asik tanye bila aku nk balik uhuhu... 

Tp yg paling penting, anak2 aku sayangkan aku dan hb, pandai amik ati kami dan cepat sedar dan cepat minta maaf  bila melakukan kesalahan. Aku paling suke dgn jwpn dorg bila kami tanye siapa paling dorg sayang, umi atau ayah? Jawapan dorg pasti 'Zaid/Meen syg umi dengan ayah!' sesuatu yg xpernah kami ajar tp dorg sendiri yg fikirkan jwpnnye. :) Dorg ade gak tanye, bila dorg nk dpt adik? Aku jawap tunggu tuhan bg sbb aku tau aku ni jns yg xmudah nk lekat sbb aku da pernah keguguran sblm ngndungkan Zaid dan sblm ngandungkn Meen... so aku rs cukup la wat ms ni 2 org j dulu buat pengubat hati.. :)

No comments:

Post a Comment

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers