Followers

Sunday 19 June 2011

Aku, rabun N tudung....

Waktu darjah lima, aku dah stat rabun. Terpaksa la pakai spek. Uiii.. ms tu kalau pakai spek da kira bangga sesgt la ~ pada aku. Sbb kan x ramai yg ber'tuah' mcm tu. Konon2 nk la jadi org pertama pecah rekod pakai spek kt skolah, skali kwn aku si Azmizan dah pakai dulu.. alahai Mizan... Ko da potong jalan da.. Baru ingat nk glamer dulu kuikuikui.. Spek aku dulu spek plastik. Bingkai tebal warna jernih xsilap, bentuk pat segi, kut... So, korg bayang kan lah mcmane budak kulit hitam manis (k itam pekat kakakaka...), rambut xdak fringe (sng cite mcm botak depan la sbb asik ikat ke blakang j ~ mak aku mls nk style kan sbb bz ngn ank2 yg lain huhu), pakai spek... Hmm.. kan buruk tu huhu.. Tp.. ada aku kisah??!! Kakakakaka.. Janji aku stylo (kepala otak aku j yg pk mcm tu hahhahaha ~).. Sekolah menengah, aku tuka spek bingkai besi, tp punye lah bagak frame nye.. hampir sparuh muke aku tercover dek spek tu... Janji nmpk udah... ;P.. Time tu mana la tahu psl hi-index, multi coated pekemende tu sume.. Asal murah, xsusahkn ayah aku ngabihkan duit nya, kira ok la tu ek..

 Ce tgk spek aku (ms skolah menengah).. Bagak kan? kakaka... ---> gelakkan diri sendiri x ape kut hehe

Abih skolah menengah, aku dah stat keje kt Carrefour Subang Jaya.. Keje as Salesgirl kt Sinma sblm tukar k England Optical. Dr situ lah baru aku tau jns2 kanta, mahal murah, brand x brand, ctc lenses dan sbgnya. Tp spek besar still aku pakai sbb xdak duit lg nk tuka spek.. Hinggalah aku tuka kerja kt opis2, baru la aku tuka2 ikut kemmpuan dan mula berjinak2 ngn contact lense... Aku xbeli yg permanent punye sbb aku tahu aku mls.. Permanent kan leceh nk jaga pastu byk modal lak.. pncuci sdh pasti, protin dia lagi bla bla lg.. Mls ah.. Aku guna yg disposable j, yg xdak kaler.. Try dulu boleh k dak... Bila da ok, aku try plk yg berkaler. Tu pun aku cube lps da bertunang. Nk tahu kaler ape? Pd fikiran aku, kalau pakai kaler ctc lenses tp xnmpk kaler ape, baik xyah pakai.. Jd aku belasah kaler ijau terang mcm Incredible Hulk pnye kakakkakaka..... Smpai takut2 org dibuatnye bila tgk mate aku... GRRRRRRr.. dont make me angry ok!! Kakkaakaka... Da lame pastu, baru la aku tuka kaler yg soft n natural sket.. sampai bersanding pun aku guna kaler grey.. Mak @ pak andam siap puji lg kecantikan kaler ctc lenses aku tu ~ dia xpuji plk muke aku yg dia solek mcm opera cina sesat tu.. huhu.. ntah ape2 muke aku ms tu tau!! Tapi, bila da lama pakai ctc lenses, mate aku mcm ade problem plk.. Xleh pakai lelema mcm dulu. Pnh skali, ctc lenses aku terpusing ke dlm biji mata. Sebbaik kuar, kalau x kuar, alamat xtau la nk ckp ape.... Maka aku pn stat guna spek balik, tp kali ni yg comel sket dr dedulu smpai la skang ni... Ctc lenses msh aku pakai, tu pun bile aku rs rajin nk pakai j... Skang kn lg byk pilihan, nk buat mate nmpk bsr, nmpk pelik, nmpk buta, sume ade.. Ade duit, sume kaler boleh cube kan kan en. hubby ~  :D

Psl tudung... Hmm.. Aku ni ms skolah menengah dah stat pakai tudung. Tp on off la.. On off smpai da kawin 4 5 thn gak la until now baru aku on slalu bila nk kuar. Ingat lg ms bebaru kawin, pakmertua siap pesan kat laki aku suh aku pakai tudung.. Aku hormat dan aku ikut. Tp bila kt kg hubby, aku still on off lg bile k halaman rmhnya.. Sebbaik dorg pn ok Alhamdulillah. Mekasih mak abh of Adela... :).

Cite psl tudung ni, korg pernah x ade mslh tudung korg meragam? Huiss.. aku selalu dulu.. Aku pernah rabakkan tudung skolah sbb degil nau. Org dah lmbat nk g skolah ni, boleh dia buat hal terkelepet sane, terkelepet sini.. Geram pnye psl, aku 'Incredible Hulk' kan tudung tu.. sudahnya, aku ponteng skolah satu hari sbb nk jahit balik tudung yg aku da rabakkan tu kakkakaka. Gitu jugak ms bebaru kawin.. Slalu aku gaduh ngn laki aku sbb wasting time mbetulkan tudung bawal yg ssh nk lekat leklok. Mekap pn x amik ms lame mcm nk betulkn tudung (sbb aku mmg kurang bermekap ~ xreti mekap sgt pun :P). Kite ni kn nk perfect di mata sendiri (pdhl org lain tgk, ok j).. Oleh sbb mls nk layan karenah birokrasi tudung-tudungan tu, aku wat style n slogan baru ~ Selekeh is my policy wahahaha.. Lantak la tudung nk jd ape, asal aku x buang ms lg. Sampai adik aku ckp, kdg2 gaya aku ni mcm bibik j warghhhhh.. sob..sob.. Sebbek pastu ade tudung psg siap.. just sarung je.. so, dpt la aku cover sket gaya aku... ~ dan malas aku hehehe.. But now, Alhamdulillah.. Sejak diperkeknalkan ngn tudung syria (e eh.. mcm iklan plak ek..), aku rs lebih serasi ngn beliau.. Step by step aku meng'vogue'kan diri aku ngn tudung mcm tu dan jg shawl trend2 skarang.. Pdhl dulu aku pelik n xsuke sggh nk mbelit selendang@shawl.. Gpun GM da dkt, kalau nk koleksi shawl or syria baru, aku just g kedai adik angkat aku n dpt harge spesel kt situ ngeh ngeh...

Kalau korg nk tgk shawl n cara penggayaan shawl, korg tgk kt link di bwh ek... Aku pn msh 'budak baru belajar.. amik galah, tolong jolokkan.. ewah2... udah2 la tu cik Fazila oii.. Salam adios n babai ^__^  
http://www.hijab-boutique.com/index.php/products

No comments:

Post a Comment

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers